Цікаві події

Адаптація учнів перших класів

Як створити комфортні та безпечні умови для учнів під час уроку й в позаурочний час? Відповіді на ці питання шукали учасники консиліуму "Соціально-психологічна адаптація учнів 1-их класів", який відбувся 01 грудня 2022 року на базі НВК 240 "Соціум". Педагоги, вихователі, практичний психолог, логопед, медична сестра обговорили особливості адаптаційного періоду. Колеги мали можливість побачити учнів із різних сторін та виробити рекомендації для вирішення деяких проблем в адаптаційному періоді.

На підставі отриманої інформації  рекомендації консиліуму такі:
1. Вчителям:
1.1.   Враховувати вікові та індивідуальні психологічні особливості дітей.
1.2.    Демонструвати віру в успіх дитини.
1.3.    Використовувати «систему фішок» у формувальному оцінюванні діяльності дітей.
1.4. Розвивати емпатію, здатність до співпереживання.
1.5. Знижувати рівень емоційного напруження.
1.6. Формувати позитивне ставлення до однолітків.
(Протягом року)
1.7.  Організовувати позакласні заходи (день посмішки, день дружби, день взаємоповаги, дні іменинників).
(Постійно)
1.8. Підготувати батьківські збори з теми: «Як допомогти дітям добре вчитися».
(Грудень)
1.9. Ознайомити батьків з результатами дослідженнями логопеда Лопухової С.В. та можливістю отримати індивідуальну консультацію спеціаліста щодо визначення мовленнєвих вад дітей і корекційної допомоги цим учням.
2. Вихователям ГПД у позаурочний час:
2.1.    Використовувати ігри на класифікацію, серіацію (впорядкувати предмети за розміром), з використанням чисел.
2.2. Організовувати рольові ігри, ігри-драматизації, інсценізації, рухливі ігри з правилами.
2.3. Організовувати спостереження в природі, в навколишньому житті з встановленням послідовних (причинно-наслідкових) зв’язків.
2.4. Працювати над розвитком фонетичного сприймання.
2.5. Активізувати мову дітей в повсякденному житті (переказування казок дітьми, вивчення віршів, потішок).
3. Практичному психологу Гольцевій І.М.:
3.1. Надавати консультативну допомогу вчителям, батькам та учням.
(Постійно) 
3.2. Проводити заняття психогімнастикою, уроки психологічного розвитку.
3.3. Використовувати релаксаційні тексти, вправи для корекції гіперактивності та агресивності.
3.4. Провести в квітні повторне дослідження рівня адаптації учнів 1 класу.
4. Заступнику директора з НВР Олач О.В.
4.1. Створити умови для чіткої організації навчально-виховного процесу учнів 1-х класів.
(Протягом року)
4.2. Надавати методичну допомогу та здійснювати контроль за діяльністю класних колективів учнів, вчителів, які працюють у перших класах, з урахуванням специфіки класів й результатів діагностики.
4.3. Зробити аналіз виконання рішень консиліуму в кінці навчального року.