Цікаві події

Національний тест із медіаграмотності

В Україні проведуть перший національний тест із медіаграмотності

27 жовтня в Україні онлайн проведуть перший національний тест із медіаграмотності. Кожен учасник зможе перевірити, наскільки добре вміє боротися з фейками та відрізняти ворожу пропаганду.

Під час Глобального тижня медіаграмотності Фільтр, національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики України, спільно з програмою USAID «Мріємо та діємо» та проєктом «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», які виконуються IREX, проведе національний тест з медіаграмотності. 

До участі запрошені всі українці. Кожен учасник зможе перевірити, наскільки добре вміє боротися з фейками та відрізняти ворожу пропаганду. 

Тест можна буде пройти онлайн лише один день, 27 жовтня (четвер).

Платформа для проходження тесту буде відкрита тричі на день протягом 30 хвилин. Початок тесту — об 11:00, 15:00, 19:00. 

Пройти тест можна за посиланням, яке буде опубліковано на сайті «Фільтра» 27 жовтня. 

Кожен учасник гарантовано отримає сертифікат, а 30 учасників, які дадуть найбільшу кількість правильних відповідей за найшвидший час, отримають подарунки — планшети, павербанки, колонки, рюкзаки, худі та ще багато іншого! 

Національний тест з медіаграмотності — це частина заходів від Фільтра, присвячених Глобальному тижню медіаграмотності, який святкують у всьому світі 24 – 30 жовтня.

«У лютому 2022 року, незадовго до повномасштабної війни, Фільтр уже організовував національний урок медіаграмотності у партнерстві з МОН. Цей урок значно підвищив рівень зацікавленості темою медіаграмотності серед освітян України, а також залучив до онлайн-платформи Фільтра 100 тисяч вчителів. Сподіваємось, що національний тест з медіаграмотності користуватиметься таким же інтересом серед українців», — розповідає керівниця проєкту Фільтр Валерія Ковтун.

Команда Фільтра вирішила організувати цей тест саме під час Глобального тижня медіаграмотності, аби заохотити українців розвивати критичне мислення та свій рівень медіаграмотності у час війни. Такий захід підвищить обізнаність населення України про методи дезінформації та інструменти перевірки фактів, а отже — зробить стійкішими до ворожої пропаганди.

«Однією з головних цілей цього тесту є об’єднання українців навколо теми медіаграмотності. Нині, в час повномасштабної війни, кожен з нас так чи інакше веде інформаційну війну. І аби вести її ефективно, і водночас бути стійкими до інформаційних атак ворога, варто розвивати критичне мислення. Впевнені, що такий тест стимулює інтерес українців до теми медіаграмотності», — пояснює Тарас Шевченко, заступник міністра культури та інформаційної політики України.