Цікаві події

Адаптація першокласників

Одним із напрямків роботи в початковій школі є супровід процесу адаптації учнів першого класу до навчання як нового виду діяльності та нової соціальної ролі в умовах НУШ. 29 листопада 2023 року відбувся психолого-педагогічний консиліум «Адаптація першокласників до школи» за участі адміністрації закладу, класних керівників, практичного психолога та вчителів – предметників. Під час консиліуму класні керівники перших класів  озвучили труднощі, з якими зіткнулися під час роботи з учнями, практичний психолог ознайомила колег із результатами психодіагностичного обстеження. Підсумками роботи стали вироблені спільні рекомендації, які дозволять першокласникам легко пройти процес адаптації і, головне, сприятиме збереженню здоров`я та емоційного благополуччя учнів.

Ранкове листопадне коло в початковій школі

"У мене все добре, у мене все клас. Я радий сьогодні прийти у свій клас! " – так починається навчальний день для першокласників НВК №240 «Соціум» (кл.кер. Молоченко Н.В., Семеновська Х.А., Верещагіна Ю.Ю., Соляніна О.О.). З позитиву, спілкування та посмішок в ранковому колі. Нумо знайомитися, стоячи на руках, чи розповідати про техніку в «кріслі автора». І сплести ранковий клубок думок чи скласти кольорові цеглинки асоціацій теж можна на ранковій зустрічі.

Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, Обличчя людини

Автоматично згенерований описЗображення, що містить одежа, текст, взуття, особа

Автоматично згенерований опис

Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, школа

Автоматично згенерований описЗображення, що містить одежа, Обличчя людини, особа, дівчинка

Автоматично згенерований опис 

Христина Анатоліївна, класний керівник 1-Б кл., ділиться досвідом проведення ранкового кола за тематикою «Світ техніки». Діти по колу передають мʼяч і називають техніку, яка допомагає людям у будь-якій сфері. За бажанням учень виходить у середину кола, обирає малюнок і розповідає про призначення цього предмета (де використовують і для чого), інші діти можуть доповнити. Обговорюючи зранку тему «Світ природи», діти можуть сісти у коло на килимок,  обрати картку, прочитати завдання та дати свою відповідь. Наприклад: яких птахів ти бачив дорогою до школи ,який твій улюблений урок і чому, у які ігри ти любиш грати, що ти вмієш робити краще за все.

Оксана Олексіївна, класний керівник 1-Г кл., пропонує провести вправу "Знайомимось": діти стоять колом, а кожен учень по черзі робить крок у центр, називає своє ім'я і показує певний рух. Всі діти повторюють його ім'я і рух, який він показав.

Якщо ранок, то добрий! На ранковому колі в 2-их класах (кл.кер. Папенко В.М., Величко А.І., Сергійчук О.В.) можна навчитися створювати свій «будинок затишку», спробувати впізнати предмети на дотик, навести кольорові асоціації, потічком передати свої побажання та відчути себе справжніми чарівниками цієї осені, яким під силу все, навіть нові відкриття.

Зображення, що містить одежа, у приміщенні, особа, стіна

Автоматично згенерований описЗображення, що містить у приміщенні, одежа, грати, Дитяча творчість

Автоматично згенерований описАлла Іванівна, класний керівник 2-Б кл., ділиться досвідом проведення гри «Струмочок», яка налаштовує на вміння працювати з другом, нести відповідальність за безпечне пересування в колективі, бути привітним, доброзичливим. Вітаючи з днем народження, можна коронувати учня в колі, потім однокласники звертаються до іменника з побажанням успіхів у навчанні та спілкуванні. Ранкове коло можна побудувати й на поетичних хвилинках.

Зображення, що містить Обличчя людини, одежа, особа, дівчинка

Автоматично згенерований опис Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, хлопчик

Автоматично згенерований опис

Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, чоловік

Автоматично згенерований опис

 

Зображення, що містить одежа, просто неба, взуття, особа

Автоматично згенерований опис Зображення, що містить особа, одежа, Обличчя людини, дівчинка

Автоматично згенерований опис

Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, текст

Автоматично згенерований описЗображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, взуття

Автоматично згенерований описКожна ранкова зустріч в 3-их класах  розпочинається з компліментів, павутинки думок, дружніх обіймів та планів на день. Класоводи (Хижняк І.І., Кольга О.І., Головко Г.І.) використовують інтерактивна вправи: «Крісло автора» та «Павутинка».

 

Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, жінка

Автоматично згенерований описІрина Ігорівна, класний керівник 3-Б кл., пропонує приклад зустрічі "Назви тваринку": передаємо м'ячик певного кольору, наприклад, жовтий і називаємо тварин, які мають жовтий, помаранчевий, коричневий колір. Ця вправа допомагає розвивати асоціативну пам’ять. Ранкова зустріч "Подаруй гарний настрій" розвиває доброзичливість та повагу до однолітків. Дітки по черзі в колі обіймають друга справа, а потім посміхаються другу зліва.

Зображення, що містить у приміщенні, одежа, стіна, текст

Автоматично згенерований описГанна Ігорівна, класний керівник 3-А кл., після привітань дітей та побажань гарного дня і настрою перейти до вправи «Крісло автора». Діти по черзі читають невеликий фрагмент у творі, демонструючи книгу, автора, хто головні герої і.т.д. Завдання для кожної дитини, яка у КРІСЛІ: прочитати виразно невеликий фрагмент хв на 5 та зупинитися на найцікавішому моменті. А решта дітей уважно слухає та робить припущення щодо розвитку подій.

Хмари та дощ – це не про наш ранок у листопаді. Нашим учням 4-их класів (кл. кер. Нікітішина С.А., Пилипенко О.І., Мишак Н.М., Гінзбург Є.Г.) драйвово від ранкової руханки, тепло від побажань, комфортно від «листя успіхів», приємно від дотиків та є своя торбинку шаленої енергії, кольорових ідей та цікавих відкриттів.

 

Зображення, що містить особа, одежа, хлопчик, Обличчя людини

Автоматично згенерований описЗображення, що містить особа, стіна, у приміщенні, одежа

Автоматично згенерований опис 

 

Зображення, що містить текст, Планшет, рама, у приміщенні

Автоматично згенерований описСвітлана Анатоліївна, класний керівник 4-А кл., пропонує під час «Ранкових зустрічей» проводити гру «Асоціація». На різнокольорових шаблонах (листочках, краплинках, ягідках, метеликах і т.п.) діти пишуть слово – асоціацію за темою зустрічі. Прикріплюючи свій листочок (краплинку, ягідку, метелика і т.п.) на дошку, дитина пояснює, чому саме цю асоціацію вона вибрала. Вправа «Чарівна торбинка» не менш цікава: залежно від теми у торбинку поміщаємо різні предмети. До теми Зображення, що містить одежа, особа, у приміщенні, меблі

Автоматично згенерований опис«Якщо хочеш бути здоровим – будь ним!»: мило, зубну щітку, огірок, яблуко, зубний порошок/пасту, вологі серветки, гребінець, цукерку, антисептик, ножиці, телефон, пилочку, м’яч, ганчірку, пляшку води, індивідуальний посуд і т.п. Діти, не дивлячись, вгадують предмет, витягують його і розповідають про його використання у повсякденному житті та його користь або шкоду.

Наталія Миколаївна, класний керівник 4-В кл., дає свій фрагмент ранкового "Листопадного кола": Вчителька "Осінь" вітає учнів в класі:

Зображення, що містить текст, особа, одежа, Обличчя людини

Автоматично згенерований опис-Добрий ранок, діти.Я рада вас сьогодні вітати в нашому затишному класі. Я дарую  вам Листя Успіхів. Візьміть і подаруйте з побажанням тому, кому захочете."(Діти розбирають осіннє листя і дарують однокласникам з успішними побажаннями на цілий день: "Бажаю тобі мирного дня, красиво написати класну роботу, правильно обчислити вирази, навчитися письмово ділити і множити і т.і.").

Зображення, що містить одежа, у приміщенні, особа, стіл

Автоматично згенерований описЄвгенія Геннадіївна, класний керівник 4-Г кл., відзначає, що найулюбленіше в класі заняття - ранкова зарядка «Енерджі ранок». Діти самостійно підбирають пісні до тем (якщо, наприклад, говоримо про планети, музика відповідна ) і з цієї позитивної ноти починаємо уроки. Також  не менш улюблені Дотик- рефлексії: за допомогою дотику ми передаємо враження та спогади від попереднього уроку або про те, що найбільше запамʼятали. Можлива й групова робота: діти самостійно виготовляють таблиці, малюнки , зображення, щоб в групі перевірити знання теми.

Класні керівники 1-4 класів погоджуються, що форм проведення ранкового кола безліч, але найважливіше— це щирість та відкритість, тому не перетворюйте ці зустрічі на формальність. Адже всі учасники мають вийти з нього з відчуттям довіри, єдності та цінності кожного.